Blog

10 chyb při správě PPC kampaní ve vyhledávání

03.05.2017

Zabýváte se PPC kampaněmi? Všechno klape, ale přitom přemýšlíte, co byste ještě mohli zlepšit? Připravili jsme pro vás deset chyb, se kterými se často setkáváme při správě PPC kampaní ve vyhledávání.

1. Předpoklady místo dat

Při spouštění často musíte z nějakých těch předpokladů vycházet. Nicméně s postupem času byste předpoklady měli vyměnit za rozhodování založené na reálných datech. Také není vhodné se srovnávat s ostatními společnostmi v oboru. Nemusí vám to přinést tížené výsledky.  

2. Nízký rozpočet či jeho špatná alokace

Pokud máte e-shop a nemáte žádná logistická omezení, je jednou z nejlepších cest nechávat rozpočet téměř bez omezení. Řídíte se pak spíše ukazateli jako je PNO či ROI. Jinak se sami zbytečně a často i nevědomky okrádáte o zisky.

Špatná alokace rozpočtu je většinou dána tím, že předpokládáte určitou útratu v rámci dané reklamní kampaně. Avšak k tomu vůbec docházet nemusí a tak mohou jiné kampaně naproti tomu přicházet o možné prokliky.

3. Nevyužívání geolokace

Problém s geolokací často nevzniká u lokální firem, ale spíše u těch globálních. Ty často nechápou její plný potencionál. To, že působíte globálně, neznamená, že musíte mít všude stejné reklamy a ceny za proklik. Proč raději nevyužít geolokaci třeba v případě, že máte různé dodací lhůty pro různé oblasti?

4. Nevyužívání RLSA

RLSA neboli remarketing ve vyhledávání může být velmi dobrý nástrojem ke zlepšení výkonu vašich kampaní. Důležité je promyslet si, zda chcete zobrazovat reklamu ve vyhledávání jen lidem, kteří byli na vašem webu nebo u nich chcete zvýšit nabídku za proklik.

Tip k zamyšlení: Lze RLSA využít pro vyloučení určitého publika?

5. Zapomínání na brandová klíčová slova

Říkáte si, proč používat brandová klíčová slova, když už jste na prvním místě v organickém vyhledávání? Je to proto, že tím zvyšujete pravděpodobnost prokliku nebo získáváte přehled, co lidé hledají ve spojení s vaší značkou. Můžete také snadno kontrolovat vaše sdělení a přivádět lidi blízké bodu konverze. Hlavní výhodu je to, že je tato možnost velmi levnou variantou. Jen si dejte pozor, aby vaše značka nekolidovat s názvem nějaké produktu či třeba místa.

6. Zapomínání na landing page

Nezapomínejte kontrolovat vaše reklamy, když děláte významnější změny na vašich webových stránkách. Může se vám stát, že změna na landing page významně zamává se skórem kvality.

7. Nezlepšování skóre kvality

Sledujte skóre kvality a snažte se ho stále zlepšovat. Zejména pokud vidíte, že vám přes dané klíčové slovo chodí relevantní návštěvnost.

8. Obecné inzeráty

Snažte se psát inzeráty přímo na míru konkrétnímu produktu, službě či čemukoliv, co propagujete. Používejte v inzerátech vaše konkurenční výhody. Diferencujte inzeráty dle lokality nebo typu zařízení.

9. Ignorování sezónnosti

Snažte se v inzerátech zohlednit sezónnost vašeho zboží. Jen těžko bude v září fungovat inzerát s textem "Připravte se na léto".

10. Nevyužívání negativní shody

Využívejte negativní shody již od úplného začátku kampaní. Určitě už teď najdete řadu klíčových slov, na která se zobrazovat rozhodně nechcete. Pro vyloučení využívejte také remarketingové listy.

 

Nevíte si s něčím v oblasti PPC rady? Neváhejte a kontaktujte nás. Rádi vám poradíme či vás nasměrujeme správným směrem.