Blog

Content marketing aneb na co se při psaní zaměřit

29.08.2016

V současné době si stále více uvědomujeme, jak je kvalitní obsah důležitý. Provází nás na každém kroku. A v marketingu tvoří pořád větší a větší podíl. Uživatelé dnešního internetu jsou stále náročnější a jsou přesyceni reklamami, propagacemi a informacemi, které je nezajímají. Je proto stále těžší je oslovit a zaujmout.

Co to content marketing vlastně je? „Jedná se o marketing, který je založený na hodnotném, smysluplném a relevantním obsahu“. Tuto frázi už slyšel asi každý z vás. Co si ale pod tím představit? Uživatelé současného internetu jsou stále náročnější a jsou přesyceni reklamami, propagacemi a informacemi, které je nezajímají. Je proto stále těžší je oslovit a zaujmout.

Důležité je věnovat značnou pozornost identifikaci cílového publika, kterému je propagace, článek či informace určena. Pomocí obsahového marketingu doručujeme našim potenciálním i stávajícím zákazníkům jen ty informace, které je skutečně zajímají. Cílením na tu správnou osobu můžeme našeho čtenáře či fanouška vzdělávat. Právě poskytování kvalitního a hodnotného obsahu nám umožní získávat věrné fanoušky a spokojené zákazníky.

No jo, co si ale máme pod pojmem kvalitní a hodnotný obsah představit? Každý správně napsaný článek může být kvalitním zdrojem. Záleží jen na tom, komu jsou tyto informace určeny. Soustružníka nebude určitě zajímat obsah zaměřený na kamiony (pokud teda zrovna nejsou trucky jeho koníčkem). Stejně tak uživatele, který se chce dozvědět novinky z marketingu, nenadchne článek o vývoji nové technologie pro programátory. Pouze relevantní obsah zaměřený na naši cílovou skupinu je to pravé.

Už víte, co mám na mysli? Musíme si jednoduše rozmyslet, jaké články a informace chceme své cílové skupině dodávat. Volíme takový obsah, který budou naši potenciální i stávající zákazníci milovat. Poskytneme jim tak jen to, co je skutečně zajímá.

Při psaní je také velmi důležité přizpůsobit tón a způsob komunikace cílové skupině. Jinak bude vypadat článek pro odborníky v automobilkách, jinak pro začátečníky. Také nemůžeme psát stejným stylem pro technologické pracovníky jako pro maminky na mateřské dovolené. Proč? Nerozuměli by nám.

Jazyk a styl komunikace ať už na webu, tak i na sociálních sítích musí být srozumitelný a přátelský. Vyplatí se přidat zábavnou prezentaci a poutavý styl. Právě humor patří k nejlepším nástrojům pro budování vztahu se zákazníkem. Zaujmout a udržet si zákazníka je důležité. Prostřednictvím obsahu tak komunikujeme s návštěvníky webu, uživateli sociálních sítí či adresátů našich newsletterů.

Při tom všem nesmíme zapomenout na klíčová slova. Bez nich by se o nás uživatelé nemuseli vůbec dozvědět. Právě klíčová slova nám umožňují lepší dohledatelnost ve vyhledávačích. S klíčovými slovy musíme ale zacházet opatrně. Nadbytek klíčových sice může vést k lepší dohledatelnosti, ale naopak je pak obsah článku jako takový pro návštěvníky nečitelný. Zejména zde platí méně je lépe.

K čemu je to všechno vůbec dobré? Content marketing se stále více prosazuje v budování vztahu mezi značkou a uživatelem. Z náhodného čtenáře se tak může stát stálý a věrný zákazník, fanoušek, follower či influencer. Takové budování vztahů není vůbec špatná věc. Spokojený čtenář se o nás rád zmíní na sociálních sítích. Sdílí naše články, produkty a také své zkušenosti s námi. To nám zvyšuje počet odkazů a rozšiřuje počet oslovených. A tím nám zvyšuje prodeje. A o to nám přeci jde!

Dříve stačila společnosti jen reklama k propagaci. Dnes hraje podstatnou roli také obsahový marketing.  Je to z toho důvodu, že dnešní uživatel je přesycen různými druhy reklam a chce se raději něco zajímavého a přínosného dozvědět. Důležitý je pro něj vztah. Pokud čtenáři dokážeme poskytnout informace, které hledá a navíc jej ještě vzdělat, získáme v něm věrného fanouška, zákazníka či followera. Tak hurá do toho!