Blog

Jednotný vizuál firmy aneb nepodceňujte CI

11.01.2017

Vytvořit a používat vlastní vizuální styl je pro komunikaci s potenciálními i stávajícími zákazníky nutností. To je ale pravděpodobně každému z vás jasné.  Styl jakým společnost vystupuje a grafika jsou většinou první věcí, se kterou se zákazník setká. Nejčastěji jsou to webové stránky, kam zákazník zavítá první.

Asi nemusím připomínat, že první dojem je ten nejdůležitější. Zákazník si totiž velmi dobře pamatuje. Je jedno, zda se jedná o pozitivní či negativní věc, zkrátka si to pamatuje. Pro vás je samozřejmě lepší, když je to ta pozitivní. Ta dokáže zákazníka přilákat a vrýt se mu do paměti. Když tedy zákazník někde uvidí stejnou grafiku, automaticky si vybaví vás. A bude chtít zjistit podrobnosti. To je první krůček k úspěchu – bude se zajímat o vás a vaše produkty.

V případě, že se jedná o negativní pocit z vašich stránek, to si zákazník taky zapamatuje. Jen s tím rozdílem, že když o vás někde dále uslyší, mávne nad tím rukou a řekne si, že to pro něj nic není nebo že se mu to nelíbí, aniž by zjišťoval podrobnosti. Často tak zbytečně ztrácíme zákazníky.

Jak na jednotný styl

V případě, že jednotný styl nemáte, děláte velkou chybu. Pokud totiž zákazníka zaujmete, tak se nemá čeho chytit. Třeba zapomene název vaší společnosti, ale grafické zpracování jej upoutá. Nebo naopak si bude pamatovat jméno a vy nebudete mít jednotnou grafiku, tak bude z toho celý zmatený. Proč by se pak měl na vás obracet s poptávkou?

Zamyslete se. Nebylo by lepší dát si práci se sjednocením designu? Je fakt, že grafické zpracování zabere spoustu času a financí. Ale vyplatí se to. To mi věřte!

Menší společnosti, které nemají vlastní grafické studio či se tím nechtějí zabývat, by se měli obrátit na profesionálního grafika. Pro externího pracovníka je náročné sladit představy majitele společnosti s vlastními zkušenostmi. Je zde potřeba věnovat hodně času komunikaci mezi vedením a grafikem.

V případě, že grafik se nesnaží držet zadání majitele, je to vždy průšvih. Zároveň je tady ale potřeba kompromisu. Zadavatel loga ze společnosti může mít přibližnou představu, jak by grafika měla vypadat. Naopak grafik vychází ze svých zkušeností a kreativy a dokáže odhadnout, co bude vypadat dobře.

Neříkám, že grafik ví všechno nejlépe, ale určitě není na škodu vzájemný respekt a důvěra mezi zadavatelem a grafikem. Průběžná zasedání např. jednou až dvakrát týdně na ladění detailů vám určitě neublíží.

Úplně nejlepší variantou je, když je grafik přímo součástí firmy. Je internistou. V tomto případě se nachází přímo u všeho dění a ví, jakým způsobem společnost funguje. To mu dává mnohem větší možnosti, než externistovi, který musí nejdříve společnost poznat a tomu přizpůsobit svůj návrh.

Díky jednotnému stylu nebudou vaši zákazníci zmateni různými grafickými designy. Navíc jednotný vizuál působí velmi profesionálně a uceleně. Zákazníci tak mají jasno. Vědí, s kým mají tu čest a rádi se na vás budou se svými poptávkami obracet. Není to tak obtížné a přinese vám to velkou část vašich úspěchů.