Blog

Kouzlo sociálních sítí

22.03.2017

Začínáte se sociálními sítěmi? Nebo se jen chcete dozvědět více informací z marketingu? Pak je těchto několik řádků určeno právě vám. Sociální sítě jsou v současné době velmi rozšířené.

Proč na sociálních sítích nechybět

Digitální věk si žádá, aby byl na internetu každý. To ovšem mnohdy nestačí. Ten, kdo není na sociálních sítích a nevyužívá zde online propagaci, ten o hodně přichází.

Právě rozvoj sociálních sítí v současném digitálním světě má stále větší a větší význam. Zejména pak relativně levné možnosti propagace prostřednictvím těchto sítí se neustále rozrůstá.

Cílová skupina, kterou na sociálních sítích najdete, je velmi široká. Ještě nedávno jste se na těchto sítích potkávali jen s mladými lidmi do 25 let. Nyní už to není úplně pravda. Mnohem více jsou zde zastoupené také skupiny do 45 až 50 let (Facebook).

Je to právě Facebook, který je v Česku nejpočetnější sítí, co se týká uživatelů a denně aktivních uživatelů. Na Facebooku najdete lidi z různých částí světa napříč různými obory. Měsíčně tak můžete oslovit 1,65 miliard aktivních uživatelů z celého světa. V Česku je aktivních uživatelů přibližně 1,6 milionu. Proto minimálně Facebook (netvrdím, že jen on) stojí za to využít k propagaci.

Založit stránku na Facebooku není nic těžkého, s reklamou je to pak složitější, ale při troše cviku to zvládnete. V případě, že si nevíte rady se sociálními sítěmi, obraťte se na nás. Rádi Vám se vším poradíme. To jsem ale odbočila. Tak honem zpátky.

Na Twitteru oslovíte naopak jen některé obory. Nejčastěji zde najdete lidi z marketingu, médií, novináře, vývojáře a další „ajťáky“ či politiky. Samozřejmě zde mohou být i další obory, ty však nejsou tak hojně zastoupené. Celkově je na Twitteru přibližně 300 tisíc Čechů z celkového počtu 320 milionů aktivních uživatelů.

Instagram už dávno není na trhu novinkou. Tou byl v roce 2010, kdy došlo k jeho spuštění. Nyní má aktivních uživatelů přibližně 600 milionů na celém světě. V Česku je pak uživatelů něco kolem milionu.

Profesní síť LinkedIn vypadá, že má svůj vrchol už za sebou. Ovšem, kdo ví… 900 tisíc účtů z Česka najdete na této sociální síti. Ve světovém měřítku je to pak necelých 500 milionů.

Jaký obsah a kdy publikovat

Nejlepší cesta, jak zaujmout, je video. Právě video a obrázky jsou nejúčinnější formou příspěvků. Člověk je od přírody zaměřený na barevné obrázky, nápaditou grafiku, video apod. Každé dítě reaguje mnohem lépe na obrázek než na text, kterému nerozumí. A to nám zůstalo i v dospělosti. Obrázek či video pak stačí doplnit krátkým popisem a příspěvek je na světě.

To, co prostřednictvím sociálních sítí zveřejňujete, osloví velké množství lidí. Proto je důležité zvolit ten správný obsah. Obsah, který chcete, aby lidé spojovali s vaší značkou. Vyprávějte příběh své značky, sdílejte novinky ze zákulisí firmy či se podělte o zajímavý citát nebo vtip. Vaši fanoušci pak budou přibývat.

Před tím, než začnete cokoli publikovat na sociálních sítích, je dobré určit si témata, která chcete, aby byla spojována s vaší značkou. Volte taková témata a oblasti, která vaši cílovou skupinu skutečně zajímají. Vytvoříte tak hodnotný obsah, který budou vaši fanoušci a zákazníci rádi číst a kupovat.

Vhodná doba pro vkládání příspěvků není univerzální pro všechny sítě. Pro každou síť platí trochu jiná doba, ale zároveň velký vliv má také cílová skupina. Cílíte-li na maminky na MD, nemá cenu vkládat příspěvky během dopoledne či kolem 15. hodiny odpoledne. Nejvhodnější dobou je čas po obědě, kdy děti spí a večer po uložení dětí do postýlek.

Nicméně na Facebooku jsou lidé nejaktivnější od čtvrtka do neděle, někdy i v pondělí dopoledne do 11 hodin. Přibližný čas se pak pohybuje od 14 hodin do 21, kdy je největší část lidí aktivní. U Twitteru je to přibližně od 13 hodin do 17 a potom ještě ve večerních hodinách po 19. Na Instagramu oslovíte obrovské množství lidí dennodenně v průběhu celého dne kromě doby mezi 16. a 17. hodinou.

Každá cílová skupina je aktivní na sociálních sítích v jinou dobu. Důležité je identifikovat ji a zaměřit se na ni. Můžete si udělat průzkumy nebo najít doporučení, kdy je vaše cílová skupina online. Ale nikdy nebudete mít stoprocentní šanci na úspěch bez vlastního testování. Nejlépe tedy uděláte, když si vyzkoušíte na vlastní kůži různé doby a podle interakcí budete vědět, zda doporučení funguje či nikoli. 

Zkrátka pohrát si s obsahem, vymyslet strategii a témata, vybrat a otestovat tu správnou dobu či vybrat fotky, patří k základním krokům pro přípravu příspěvků na sociální sítě.