Blog

Nesdílí se váš obsah, tak jak si představujete? Podívejme se, čím to může být.

15.08.2016

Uživatel má v podstatě dvě možnosti sdílení. Buď může sdílet část obsahu přímo z vašeho webu na sociálních sítích přes akční tlačítka. Nebo může váš článek sdílet prostřednictvím vašich sociálních sítí na Facebooku, použít retweet na Twitteru nebo re-pin na Pinterestu.

Je jedno jaký způsob uživatel zvolí. V každém případě tento sdílený obsah pomáhá oslovovat více a více uživatelů. Rostoucí zájem o váš obsah se pak často projeví v rostoucím počtu odkazů či dokonce vašich prodejů. A to přece chce každý, nemám snad pravdu?

Bohužel se sdílením na sociálních sítích nemůžete počítat na sto procent. Neexistuje žádný spolehlivý vzorec, který by zaručil opakované sdílení. Není tady žádná garance, že právě ten náš obsah bude sdílen.  Jak tedy dosáhnout co největšího počtu sdílení?

Důležité je identifikovat, v čem spočívá problém. Nejčastěji se vyskytují tři hlavní problémy, které mohou zapříčinit nedostatek sdílení.

Problémy s cílovým publikem

V první řadě je to právě cílení na to správné publikum. Nicméně právě na něm závisí budoucnost vašeho sdílení.  Oslovujte proto jen to správné publikum! Píšete pro obecné publikum nebo specifickou skupinu? Obsah určený pro obecné publikum většinou nemá takový počet sdílení jako při specifickém cílení. Důležité je vaše publikum umět identifikovat a zejména oslovit.

Přizpůsobte styl psaní vašemu publiku! Jaké články budou čtenáře zajímat? Jaký styl je osloví? Při psaní musíte mít na mysli, že právě poutavé zpracování obsahu a přidaná hodnota znamenají pro koncového uživatele velmi mnoho. K čemu je text, který nikdo nečte?

Oslovte svou „cílovku“ prostřednictvím kanálů, které využívá! Je vaše skupina aktivní jen na Facebooku? Nemá tedy cenu dávat obsah na Twitter nebo Instagram. Pokud se vaše cílové publikum k vašemu obsahu vůbec nedostane, jak jej může sdílet dál? Zamyslete se nad tím.

Problém s obsahem

Další problém se může skrývat přímo ve vašem obsahu. Poskytněte hodnotný obsah a překvapte! Dozvěděli se čtenáři něco nového z vašeho obsahu? Prohloubilo jim čtení znalosti? Předání nové informace dělá z obsahu právě to zajímavé. Touto formou můžeme uživatele zároveň vzdělávat a budovat tak s nimi vztah.

Připravte vhodný formát obsahu! Důležitá je prezentace produktu. Uživatel se musí dozvědět vše potřebné, co ke koupi produktu potřebuji či jaké výhody získá přečtením článku. Článek musí být srozumitelný a správně dělený do odstavců. Dlouhý a nestrukturovaný text nikdo nečte. Čtenář se v takovém obsahu buď ztratí, nebo okamžitě zapomene, co se právě dozvěděl. Proč by pak článek vůbec sdílel dál?

Uveďte krátké shrnutí hlavní myšlenky! Na konci článku umístěte ve zkratce shrnutí předchozího textu či závěr článku. Uživateli tak připomenete, co bylo podstatou článku. Mnoho lidí také raději články prolítává, než čte. Tady se dozví, zda chce číst celý článek či mu stačí stěžejní myšlenka.

Problém s distribucí obsahu

Důležitá jsou akční tlačítka! Zkontrolujte jejich přítomnost. Jestliže chcete, aby byl váš obsah sdílený, umístěte tlačítka na viditelné místo. Při sdílení pak čtenář uvidí tlačítka na první pohled. A pokud jej váš článek zaujme, rád se o něj podělí se svým okolím.

Publikujte a sdílejte svůj obsah! Nepočítejte s tím, že uživatelé budou váš obsah sdílet automaticky. Někdy je zapotřebí první impuls sami vyprovokovat. Uživatelé, kteří čtou vaše texty, jsou vašimi fanoušky, followery, zákazníky či čtenáři newsletterů. Nezapomínejte na to, co byste si bez nich počali.

 

Pokud se zaměříte na tyto tři hlavní problémy (publikum, obsah a distribuci)a identifikujete ten váš zásadní, dříve či později se výsledky pohrnou. Stačí jen vytrvat. Vaše publikum si k vám cestu najde a počet sdílení poroste.