Blog

Vyvarujte se chyb v SEO a buďte úspěšní

28.12.2016

Co to vlastně SEO je? SEO je zkratka Search Engine Optimalization, což je v překladu do češtiny optimalizace pro vyhledávače. SEO je založeno na souboru pravidel, která nejsou striktně ohraničena. SEO prochází celým webem od programování stránky až po samotný obsah na stránce.

Tato pravidla nejsou ohraničena z toho důvodu, že se stále mění a vyvíjí v čase. Vše je založeno na přívětivosti stránky pro vyhledávače. Na druhou stranu ale musí odpovídat také uživatelské přívětivosti.

Je sice hezké, že se stránka zobrazuje na předních pozicích ve vyhledávačích, ale bude to k ničemu, když obsah nebude návštěvníka zajímat a rychle ji opustí.

Ať už jste začátečník či zkušený SEO specialista, vyplatí se znát chyby, kterých se již někdo před vámi dopustil a poučit se z nich. Jak se říká, učení je matka moudrosti a pro oblast marketingu to platí dvojnásob.

Digitální marketing je jednou z nejdynamičtějších činností, které se velmi rychle vyvíjejí a mění. Je důležité rychle reagovat na změny. Podcenění aktuálnosti může být pro vaše podnikání osudovou chybou.

Chyby v SEO

Mnoho lidí často uvádí pojem SEO chybně jako „SEO optimalizaci“. Neuvědomují si při tom, že v tomto případě mají dvakrát vedle sebe uvedeno optimalizace. A to je přeci nesmysl. Následné chyby se pak týkají samotných webů a e-shopů.

  1. Obecné zaměření je jednou z nejčastějších chyb. Neuvedením vaší konkurenční výhody nebo špatným odlišením od konkurence zapadnete v obrovském světě internetu. Nikdo o vás nebude vědět, ať už nabízíte sebelepší věc. Budete jen jeden z mnoha nečtených, zapomenutých webů s nic neříkajícími službami.
    Máte-li běžnou činnost, kterou nabízí každý druhý, musíte přijít na to, co poskytujete svým zákazníkům navíc, jakou přidanou hodnotu jim nabídnete. Někdo může být unikátní svou kvalitou, servisem či např. lidským přístupem personálu apod. Zákazníci si vás tak lépe zařadí a vytvoří si k vám určité pouto. Navíc to pomůže i vaší propagaci a SEO.
  2. Chybějící obsahová strategie je pořádným nedostatkem. Bez sdílení a poskytování kvalitního a relevantního obsahu nebude váš web nikoho zajímat. 
    Zamyslete se nad přidáváním videí, soutěžemi, aktualitami z oboru a dalšími zajímavostmi, které můžete prostřednictvím svého webu čtenářům nabídnout.

    Klíčové je znát svou cílovou skupinu, kterým váš obsah píšete. Buďte odlišní a dělejte věci jinak. V dnešním světě je téměř všechno možné, buďte tedy kreativní.

  3. Poskytujete-li e-shop a chybí vám u detailu produktu popisky, je to také závažné pochybení. Vyhledávač pak neví, kam vás má při zobrazování relevantního obsahu ve vyhledávačích umístit. Čím méně textu (relevantního) na svém webu máte, tím níže se při vyhledávání zákazníkům zobrazíte.
    Kreativní zpracování popisku vás nejen odliší od konkurence, ale zároveň si takto můžete získat zákazníky, kterým zahrajete do noty.

  4. Technické chyby se nejčastěji projevují na webu nevhodným stránkováním, duplicitním obsahem či umístěním nevhodných odkazů. Takovým nevhodným odkazem může být odkaz na cizí nerelevantní web, nemožnost prokliku na sociální sítě (i když ikonky na webu jsou přítomny).
    Nefunkční odkazy jsou v poslední době velmi častým problémem. Vím, že není možné kontrolovat každý odkaz ručně zejména u obsáhlejších e-shopů, ale v současnosti existují speciální programy, které to udělají za vás. Tak proč jich nevyužít.

  5. Špatně formulované odkazy a odkazy složené z číslic či nic neříkajících písmen může zákazníky od kliku odradit. Nejlepší variantou je používat v odkazech přímo klíčová slova. Také absence odkazů budí ve čtenáři pochybnosti a nerelevanci údajů.
    U e-shopů doporučujeme propojovat jednotlivé stránky mezi sebou a také odkazovat na cizí tematické weby. Je samozřejmě dobré, když se vám podaří také domluvit odkazování z cizích webů na ten váš.
    Při zpětném odkazování je dobré nemířit odkaz jen na domovskou stránku webu, ale nejlépe přímo na některou stránku e-shopu.

  6. Změna URL stránky vás vrátí na začátek vaší práce v rámci budování SEO. Vyhledávače si pamatují historické údaje. Proto často ve vyhledávačích najdete na předních místech několik let staré odkazy, které již nemusí být úplně aktuální. Pokud je to možné nebo není vážný důvod, proč měnit URL stránky, tak je lepší nic neměnit.

  7. Stránka bez klíčových slov je stejně jako přesycenost klíčovými slovy problém.  Text složený jen z klíčových slov se za prvé nedá číst a za druhé nedává příliš smysl. Takový obsah pak nemá pro čtenáře žádnou přidanou hodnotu.
    S klíčovými slovy to určitě nepřehánějte, ale také je nezapomeňte do textu uvést. Vyhledávače totiž klíčová slova zohledňují ve svých systémech při zobrazování hledaných výrazů.

  8. Důležitá je analýza klíčových slov. Absencí této analýzy riskujete špatnou strukturu e-shopu či jakéhokoli webu podle SEO. Po provedení analýzy klíčových slov vám vyplynou klíčová slova, na která se máte v e-shopu zaměřit.

  9. Registrace do katalogů a PR webů je naprostou zbytečností, pokud je to jediný pokus o tvorbu linkbuildingu. Nevyplatí se vám investovat čas a peníze na registraci do všemožných katalogů a webů. V tomto případě je lepší držet se hesla méně je více. Existují sice katalogy, do kterých se vyplatí registrace a kde to skutečně přínos vynese. To ale momentálně na mysli nemám.

Jak vidíte, tak těch nejčastějších chyb v SEO je opravdu mnoho a jejich podcenění vám nepřinese nic dobrého. Chcete-li tedy úspěšně podnikat, je SEO vaší pravou rukou, která vám v mnohém pomůže. Nejhorší je web, o kterém nikdo neví a který se ve světě internetu ztratí. Tak směle do toho, ať ten váš e-shop či web v konkurenci nezapadne!